در این نمایشگاه که یکی از ۱۰ رویداد بزرگ جهان محسوب میشود، یک دروازه طلایی و فرصتی بیبدیل برای کشورها و شرکتها فراهم شده تا محصولات و تولیداتشان را نه تنها به بازار چین، بلکه به همه جهان معرفی کنند.
پنجمین نمایشگاه واردات چین از روز ۱۴ آبانماه ۱۴۰۱ با حضور «علیرضا پیمانپاک» معاون وزیر صمت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران (بهصورت مجازی) و بسیاری از مقامهای عالیرتبه سایر کشورها در افتتاحیه این رویداد آغاز بهکار کرد. در مدت پنج روز برگزاری نمایشگاه، بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ شرکت از ۱۲۷ کشور، علاوه بر معرفی و فروش محصولات خود، ۴۳۸ محصول جدید -نسبت به دوره گذشته- به مخاطبان معرفی کردند.
با وجود همه محدودیتهای ناشی از اجرای سیاست کنترل ویروس کرونا در چین، با همت و تلاش و حمایت انجام شده توسط سازمان توسعه تجارت ایران، ۱۱ شرکت ایرانی در حوزههای کشاورزی، کالاهای مصرفی و تجهیزات پزشکی و دارویی در این نمایشگاه حضور یافتند که مورد استقبال بسیار خوب خریداران چینی قرار گرفت و بیش از ۱۵۰ تقاضا برای خرید محصولات ایرانی به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا از سازمان توسعه تجارت، نمایشگاه واردات شانگهای بهعنوان بزرگترین نمایشگاه واردات جهان، یکی از سه سکوی اصلی نمایشگاهی چین برای اجرای سیاست درهای باز در این کشور است.
سازمان توسعه تجارت ایران برای ششمین دوره نمایشگاه در سال بعد برنامه ویژهای دارد و از هم اکنون این اجرای این برنامهها در دستور کار قرار گرفته است.